در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
با توجه به راهپیمایی مناسبتی جمعه ۳۰ شهریور در محدوده مرکز شهر، لطفا حتما در زمانبندی حضور خود برای تماشای برنامه‌های هنری، تمهیدات لازم را در نظر بگیرید.
تیوال تئاتر | اخبار | «دو نقطه خط صاف» فضای فانتزی دارد
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 01:18:34
نمایش دو نقطه خط صاف | «دو نقطه خط صاف» فضای فانتزی دارد | عکس

کیمیا کاظمی نویسنده و کارگردان نمایش«دو نقطه خط صاف» در گفت وگو با ایران تئاتر گفت: اولین جرقه نوشتن این نمایشنامه زمانی که دانشجوی کارشناسی ادبیات نمایشی در دانشگاه  هنر و معماری بود م، سر کلاس خورد و زمانی که این نمایشنامه را نوشتم امکان این فراهم شد که در جشنواره تئاتر دانشگاهی باران شرکت کنم و این نمایشنامه در نخستین دوره جشنواره تئاتر دانشگاهی باران در بخش نمایشنامه خوانی شرکت کرد و به عنوان اثر برگزیده بخش نمایشنامه‌خوانی، نمایشنامه‌نویسی، برگزیده بازیگری زن و کاندیدای بازیگری مرد شد.

او افزود: این نمایشنامه داستان دختری است که معلم خصوصی خودش به تصور این که در ناپدید شدن مادرش نقش داشته  در خانه زندانی کرده است و این نمایشنامه ضمن این که در شمار آثارپلیسی قرار دارد، فضایی فانتزی دارد و در نهایت دختر تصمیم می گیرد که از معلم اش انتقام بگیرد.

به گفته کاظمی این نمایش ۴۰ دقیقه است و تمام اتفاقات آن در اتاق خواب دختر می گذرد و این نمایش از تولیدات کمپانی باران است که نیکان راست قلم و شهاب مهربان در آن ایفای نقش می کنند.

این کارگردان جوان در باره شیوه اجرای این نمایش گفت: هنگام اجرای نمایش سعی کرده ایم که فضای فانتزی نمایش حفظ شود و  در طراحی صحنه نمایش سعی شده فضای فانتزی و مینمال نمایش حفظ شود.

کاظمی ادامه داد: دغدغه من نمایشنامه نویسی است و این نخستین نمایشنامه ای است که روی صحنه می برم، اما در آینده قصد دارم که تمرکزم را روی نوشتن نمایشنامه بگذارم و کارگردان های دیگری آثارم را اجرا کنند.

امید اکبری طراح صحنه، میثم خاوری طراح پوستر و بروشور، فرهاد میر محمد صادقی آهنگساز، مهلا علی محمدی دستیار کارگردان، میلاد بهشتی عکاس، سارا حدادی مدیر روابط عمومی و مشاور تبلیغات و علی صادقیان تبلیغات مجازی نمایش هستند.

نمایش «دو نقطه خط صاف» ۱۲ اردیبهشت هر روز ساعت ۱۷ در تئاتر باران روی صحنه می رود.

درباره نمایش دو نقطه خط صاف
۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۵