در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | بهرام حنفی
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 02:20:44
 

متولد ۱۳۴۵ در میاندوآب
فوق لیسانس پژوهش هنر، مدرس دانشگاه، کارشناس نسخه های خطی کاخ گلستان،برگزاری ۱۷ نمایشگاه انفرادی و شرکت در بیش از پنجاه نمایشگاه گروهی .آثار وی از حراج بونمز لندن تا همایشهای جهانی در خوشنویسی شرکت داده شده است.
از آثار نخستین نمایشگاه بهرام حنفی (کحل بصر) تمایل او به گرایشهای نوین خوشنویسی پیداست .شکسته نویسی بی پروا با حرکتهای سریع قلم در قالب آزاد و رهای سیاه مشق تا مجموعه ی « بشنو از نی» (۱۳۸۴) ادامه مییابد.دوره ی پرکاری که ویژگیهای شخصی در قلم او در آن شکل گرفته است .تاکید بر حرکتهای تمام قلم و اصل « قوت» بجای « ضعف» فشرده نویسی برای رسیدن به ترکیبهای محکم و پویا و بداهه نویسی. در « آذرنویسه ها » (۱۳۸۸) با خلق فضایی در نهایت خود انگیختگی و پر تحرکی او سرکشی و نو جویی اش را برای خروج از محدوده سنت خوشنویسی کاملا آشکار میکند هرچند هنوز حرکتهای واضحی از خط ثلث در آنها دیده میشود.مجموعه ی « چله نشینی» (۱۳۸۹) حنفی شاعرانه ترین و نقاشانه ترین آثار اورا شکل میدهد که در آن بنوعی او در ریاضت چهل روزه خود و تکنیک شخصی اش را مییابد .مجموعه ی اسماء(۱۳۸۹)، « مشق لیلی» ( ۱۳۹۰) و « خیام» (۱۳۹۱) در حقیقت گسترش همان تجربه در اندازه و فرمهای مختلف اوست.
به نظر میرسد نقطه کانونی این دوره از آثار بهرام همنشینی منحنی ها و انعطاف های خط شکسته با حرکتهای تهاجمی و گره ها و درگیریهای خط ثلث است که دریک فضای پر کشمکش شکل میگیرند.آنچه از حیث بصری این سطوح پر انرژی و پر تزاحم را جذاب میکند و هم بیننده عادی و هم اهل فن را بخاطر سطح تخت رنگها و ظاهر چاپ گونه اش به اشتباه میاندازد راز تکنیک اجرایی اوست که حرکتهای سریع و کاملا بداهه اش را با قطعات نامعمول فلزی روی سطح پوشیده از رنگ با قدرت فیزیکی مینگارد .

«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید