«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواریاست برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفتوگو درباره زمینههای علاقهمندی مشترک، خبررسانی برنامههای جالب به همدیگر و پیشنهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
بنظرم دراماتورژی باید بدنبال بهبود نمایش باشه نه اینکه اون نمایشنامه رو نابود کنه. بازی ها و انتخاب بازیگر بشدت بد، به دور از هرگونه جذابیت بصری و کاملا کسل کننده.
خسته نباشید به تیم این نمایش❤️❤️
نمایش منو یاد کتاب دوست داشتنی عامه پسند چارلز بوکفسکی انداخت ،،، شغل شخصیت اصلی ،، آژانس قاتل ها و حتی کفش های قرمز ... پس این نمایش هم باید مثل کتابش فقط دید ، لذت برد و به سادگی کار خندید. من دوست داشتم و خوشحالم این هفته دوتا کار از یه جنس دیدم اول محیط زیست امشبم این نمایش.
با خسته نباشید به گروه خوب بازیگرا 🌹🌹🌹🌹
کار سرگرم کننده خوبی بود،،، بنظرم نباید همه کارا یه حرفی داشته باشند،،، یه کار دیالوگ محور با بازی های مسلط حتی اگه هجو بوده باشه حتی اگه تهش بگیم خب یعنی چی ؟؟؟ خب تهش چی شد ؟؟ اصلا چی شد این تاتر شد ؟؟؟ ولی وقتی تو غالب سرگرمی بیاد باید خودتو از ادبیات نمایشی و سبک هاش خالی کنی و فقط لذتشو ببری.
ممنون بابت یه کار خوب ،، خسته نباشید🌹🌹
من هم کارو ابزرد دیدم
البته با قسمت دوم حرفتون موافقم
آخه شاهین جان چهار تا تکرار که کار رو ابزورد نمیکنه برادر!
ابد و یک روز، برادران لیلا، اینجور فیلمها که داره مصائب یک خانواده رو بیان میکنه ابزورد هستن؟! شاید بشه بهشون گفت ملودرام تراژیک...
آخه شاهین جان چهار تا تکرار که کار رو ابزورد نمیکنه برادر!
ابد و یک روز، برادران لیلا، اینجور فیلمها که داره مصائب یک خانواده رو بیان میکنه ابزورد هستن؟! شاید بشه بهشون گفت ملودرام تراژیک...
من یکی از جالب ترین داستانهای ابزردی که شنیدم ماجرای آقا محمد خان بوده (مرگ بر اثر خربزه) اتفاقا توش تکراری نداره
چه کار خوبی بود واقعا ... اتتظارشو نداشتم ولی بازی ها، نور ، طراحی صحنه عالی بودن. من واقعا لذت بردم. بعد از مدت ها یه کار خوب تو خانه هنرمندان دیدم.
خسته نباشید به گروه.🌹🌹🌹
واسه من نمایش جالبی بود.
تلفیقی از تاتر و سینما، چه تو بازی چه تو متن نمایش.
متن رو دوست داشتم تعلیق های درستی داشت، پایان خوبی داشت، طراحی نور و موسیقی خیلی چشم گیر بود.
الناز شاکردوست درست و درخدمت کار بازی کردند ، نوید پورفرج اون حس تعلیق رو به خوبی نشون داد ( بازی در حد و اندازه متن ) و خسرو پسیانی هم نشون دادند بازی تاتر این نیست که رو صحنه ایست درستی داشته باشی یا صدا رو توی گلو بندازید دیگه بازیگر تاتر شدید!!! واقعا تاتری بازی کردند.
من واقعا لذت برم و از اون نمایش هاس که من پیشنهاد میکنم.
یه خاطره جالب از آقای کیانیان دارم:
چند سال پیش با یکی از دوستام ایشون رو جایی دیدیم و مثل همیشه با اون خنده خاص جواب سلام و حال و احوال ما رو دادند، دوستم در کمال ادب و با شوخی از ایشون پرسید درسته شما شبیه دونیرو هستید ؟؟
ایشون هم خندید با حالت تواضع گفت بچه جان من یه نیرو هم نیستم چه برسه دونیرو!!!
آقای کیانیان با بازی سخت و لبه تیغ نمایش پدر نشون دادید یه نیرو نیستید شما حتی دونیرووووو هم نیستییییید
شما صدنیروی تاتر و سینما ایران هستید.
همیشه پایدار باشید.
با تشکر از عوامل نمایش که نمایش خوبی اجرا کردند.
خیلی از جنبه های مختلف از نمایش خوب گفتن ، بد گفتن فقط من میخاستم این تشکر رو کنم که ممنون بابت اینکه یه سبک قدیمی و لاله زاری رو به نمایش گذاشته بودید، چقدر هم بازیگرای کار اینو رعایت کردن، تصویری که فرزاد حسنی اتو کشیده داشتیم کلا عوض شده و الان یه لوده گر و هجوگو بود و چقدر درست بازی کردند این نقشو رو
" بازیگر در نمایش های لاله زاری بیشتر به دنبال خنداندن و لودگی است و از این منظر می توان تئاتر لاله زاری را گونه ای کمدی هجوآلود دانست."
به امیدی روزی که خیابان لاله زار دوباره رنگ و بوی قدیم رو بگیره.
احسان عزیز ممنون که تشریف آوردید و ممنون که نظرتون رو برای ما نوشتید
هدف زنده کردن آیین های کهن و همان لاله زاری که شما فرمودید هست و به درستی که دو هنرمند عزیزمون در ایفای این نقش ها بی نظیر بودند
این دنیا یه استندآپ کمدی از امیرمهدی ژوله به من بدهکاره !!!!
تو خندوانه که استندآپ میکرد دوست داشتم یه اجرای نزدیک از ایشون ببینم، چند سال بعدش تو این نمایش دیدم ولی اصلا راضیم نکرد شاید بخاطر اینکه دیر به آرزوم رسیده بودم، آرزوها یه زمان مشخص داره ( برگرفته از دیالوگ های نمایش )
خیلی از هم گسسته بود و خیلییییی دیگه تاتر رو ساده گرفته بودند.
** صحنه جای هرکس نیست**
نمایش واسه من مثل اسمش 50 خوب ، بینظیر و چشم نواز و 50 سردرگم، تکرار و ،،، بنظرم اون صحنه های زیبا اون هماهنگی با تکرار زیادی فرم ها کمی خسته کننده شده بود که باعث شده بود خود متن و شرایط اردوگاه کم رنگتر بشه ولی پشیمون نیستم از دیدنش.
به عنوان یه تماشاگر عام نمایش جذابی بود نه بابت متن یا بازیگرای حرفه ای کار بلکه بخاطر هماهنگی و استفاده درست و بجای موزیک و نور بود که یه تنه متن بدون پیچدگی و تعلیق رو چشم نواز کرده بود ( البته درستش همینه که کارگردان از همه قابلیت ها و عناطر نمایشی استفاده کنه ) - ایده تی وی رو خیلی دوست داشتم، ایده شبکیه چشم واقع عالی بود ولی صدای با میکروفن بازیگرا خیلی تو ذوق میزد. ولی خوشحالم که تونستم این نمایش رو ببینم
ممنون از عوامل نمایش که به شعور تماشاگر احترام گذاشتن.
پ ن : همه چی خدایی خوب بود فقط صداهای داد و بیداد بازیگرای نمایش جریان تا اونجا میومد.
# وحید منتظری
# حرفه ایی
# به به چه کار درست و باحالی بود،،، یه نمایش ضد جنگ بدون حرف کلیشه ایی بدون شعار
کاشکی میشد نمایش های کنونی تهران یک روز اجرا نرن و بیان این نمایش رو ببینن،،، ببین که میشه کار تماشاگر پسند اجرا کنن.
از الان کار بعدی وحید منتظری رو رزرو میکنم و منتظرش میمونم❤️
...................................................................
.............................
............................................................
......................................
تو رو خدا الکی کار نبندید،، کار مشکل داره کار........ از آب در میاد
با خسته نباشید به عوامل نمایش
داروخانه نزدیک تاتر شهر کجا میشه،؟؟ سردرد شدم اینقدر بازیگرای کار الکی و بیخود داد زدن 😐😐
فقط خدا کنه مامانم این کامنتو نخونه،،، چون میگه این همه تاتر میری تهش چی 😐
هوار هوار...
هوار هوار..
سر دردش از (( تن ها )) مونده هنوز رو مُخ ما..
دست من و تو باید این نمایش پاره کنه...
کی می تونه جز من و تو دردِ ما را چاره کنه...
کاری بود که تکلیفش با خودش معلوم نبود نه میشد بهش گفت تعزیه نه بهش گفت یه نمایش دراماتیک
ایده جالبی داشت و خیلی بهتر میشد اون سلول شخصی ( درون ذهن ) رو نشون بده.
کار دوست داشتنی به هیچ وجه نبود ولی امیدوارم توشه آخرتی باشه برای بازیگرای کار.
آقای علیزاده سالی یه کار رو صحنه میبره که به ما یادآوری کنه واقعا این زندگی چیه👌
با کار من نتونستم ارتباط بگیرم و بنظرم داستانک ها نه پرداخت درستی داشت نه جذاب بودن،، انتخاب موسیقی ها میتونست یخورده زیرکانه تر و بهتر باشن و گرنه موزیک متن پاپیون ذهن آدم هیچ جا نمیبره جز کنار استیو مک کوئین و داستین هافمن.
با احترام به خانواده محترم سبکی این کار میتونست دلرباتر باشه....
* تهش چی*😞😭
نمایشی بود که بعد از مدتا دیدم که همه عوامل نمایش داشتند باهم تو خوب بودن رقابت میکردن اجرای بازیگرا بی نظیر مثل همیشه بهنام شرفی خوب و خانم ناصر هم جا داره که بهتر بشه،، طراحی صحنه عالی و موسیقی گوش نواز متن آرش عباسی خالق زیر زمین و یه سبد فحش برای شمسی خانم هم مگه میشه بد باشه،، فقط یجاهایی یه کوچیک ریتم کار کند میشد بخصوص تو مونولوگ خانم ناصر.
خسته نباشید به گروه محترم که به شعور و هزینه مخاطب احترام گذاشتید.
ممنون
سلام
واقعا دوستانی که نظر دادن درست میگین تماشاگر ما تاتر خوب ندیده و فهم درستی از کار خوب نداره، چون نمیدونه با چندتا نور ثابت بدون هدف ، با طراحی صحنه فوق العاده ، میزانسن های خیره کننده و استفاده بازیگر از نقاط گوشه و کور صحنه و اون رورانس آخر کار و روایت درست متن و اون با دیالوگ های رسا و قابل فهم را متوجه نشه و درک نکنه تماشگر الان ما کارهای ضعیفی مثل کاراری حمیدرضا نعیمی و محمد برهمنی و آرش دادگر دیده بهشون حق بدید این کار رو نفهمن.
در ضمن آقای دل افکار عزیز هنوز چهلم مکبث زار نشده اون تصویر قشنگ رو با این بازی و لودگی خراب نکن( از طرف یه طرفدارت )
ممنون