در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال Yaserbsb | دیوار
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 16:39:43
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
Yaserbsb (yaserbsb)
درباره نمایش آخر بازی i
نمایشنامه آخربازی جناب بکت را بسیار دوست دارم و اجرا کردن این نمایشنامه کار راحتی نیست اما دیشب من اجرای شریف و خوبی را از یک گروه جوان و خلاق تماشا کردم که واقعا دیدنی بود. امیدوارم از گروه های هنری جوان بیشتر حمایت بشود و بکنیم.
Yaserbsb (yaserbsb)
درباره نمایش نام برده i
ایده و مدل اجرای نمایش بسیار خلاقانه بود و دوست داشتم. شاید اگر روایت داستان ریتم بهتری داشت مخاطب عام رو بیشتر با خود همراه میکرد. شخصا فکر میکنم حضور خانم پناهی ها و آقای پسیانی در این نمایش جنبه هنری نداشته و شاید برای جلب توجه بیشتر مخاطبان عام تئاتر بوده چون بار اصلی نمایش بر روی دوش بازیگران خوب تئاتری دیگر مثل نگار جواهریان ، علی باقری و اصغر پیران و رامین سیار دشتی و خود علی اصغر دشتی است. موسیقی خوب به فضاسازی نمایش کمک شایانی کرده. فکر میکنم مخاطبان خاص تئاتر و دانشجویان از این نمایش استقبال خواهند کرد.
در فضای فعلی تئاتر کشور با وجود طیف گسترده اجراهای نمایشی در سالن های مختلف باید اعتراف کرد که تعداد نمایش های خوب و قابل اعتنا بسیار اندک و انگشت شمار است.
این نمایش یکی از بهترین تئاترهایی بوده که در سال جاری دیدم.
در نمایش دقیقا ۹سال و ۳ماه و ۲۰ روز پیش کجا بودی...؟ مخاطب با داستانک های مستندی روبرو می شود که هرکدام در کنار مستقل بودن به مانند تکه تکه های یک پازل بطور هدفمند کنار هم چیده شدند و تماشاچی را پس از پایان نمایش به تفکر در مورد موضوعات خود مشغول می کند. علاوه بر آن در قسمت هایی از اجرا با فاصله گذاری های درست و هوشمندانه کارگردان، بازیگر تماشاچیان را به مشارکت در نمایش دعوت میکند و چه چیزی بهتر از این برای مخاطب تئاتر.
همراه کردن تماشاگران با داستان و خسته نشدن آنها از نوع روایت در نمایش های مونولوگ کار بسیار دشواری است که بازیگران توانمندی را می طلبد. سیدفرشاد هاشمی در مقام بازیگر بسیار با انرژی و مسلط بر روی صحنه به اجرای نقش های مختلفی می پردازد که شاید هرکدام از این شخصیت ها نیازمند یک بازیگر مجزا باشند اما بخوبی از پس شخصیت های سخت این نمایشنامه برآمده است و شما رو شگفت زده خواهد کرد.
فضاسازی نمایش به مدد میزانسن ها دقیق و دکور مفید و همچنین موسیقی زیبای جناب مهیار طهماسبی به درستی طراحی ... دیدن ادامه ›› شده است.
در شرایط نامناسب فعلی تئاتر کشور که اکثر مردم دنبال دیدن سلبریتی های پوشالی هستند امیدوارم از نمایش های دغدغه مند و مفید حمایت کنیم تا انگیزه جوانان توانمند و جویای نام عرصه هنر برای ادامه راه بیشتر شود.
این سومین نمایش از سلسله برنامه های لیتراما بود که می‌دیدم و چقدر خوب و دلگرم کننده است که این گروه به سرپرستی و هدایت خانم اردوئی با تمام سختی های موجود در این عرصه مبارزه میکنند و نمایش ها را به زبان اصلی نویسنده به روی صحنه میبرند و با کمترین امکانات ولی انگیزه ای راسخ به راهشون ادامه میدهند و امیدوارم که مورد حمایت بیشتر قرار گیرند و در آینده ای نزدیک در سالن های بزرگ تر و مخاطبان بیشتر اجرا بروند.
بازی های خوب و گیرای بازیگران و فضای نمایشی مناسب متن اجرایی، نشان از درک بالا و تسلط خوب کارگردان و گروه اجرایی در این اثر هنری است.
امیرمسعود فدائی، امیر و مریم زارعی این را خواندند
مهدی حسین مردی و شیوانا این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
Yaserbsb (yaserbsb)
درباره نمایش ماراساد i
#ماراساد
دوپره:
ای کاش یه اسفنج داشتم شارلوت
با اون تموم آسمون و زمین رو
مردم رو پاک می کردم
تو رو روی تختی می‌انداختم
روی تنت دنیای جدیدی رو نقاشی می کردم
دنیایی که زمستوناش داغ باشه
دنیایی که تابستوناش برف بیاد
دنیایی که خورشیدش توی شب طلوع کنه ، ماهش توی روز بدرخشه
این آخرین تصویر من از این دنیاست
ای کاش بارون بباره...

شارلوت: من رو یاد بارون ننداز ، این آسمون خشک شده...
Yaserbsb (yaserbsb)
درباره نمایش ماراساد i
عالی عالی عالی
فقط همین
از دست ندیدش
#دیالوگ_ماندگار

در واقع ما کاره ای نیستیم ...
ما یا خودمون رو اداره میکنیم یا یکی اداره مون می‌کنه.
من چی کاره ام؟ من کی ام؟
فرض که حقی هم از کسی ضایع شده باشه، پس اون دنیا برای چیه؟
اینا به من چه؟ هان؟
اون دنیا برای بخششه.
همه یه روز بخشیده می شیم.
همه یه روز آمرزیده می شیم.
ما باید همدیگه رو دوست بداریم، این دنیا رو دوست بداریم.
باغبون ... دیدن ادامه ›› باشیم یا رئیس چه فرقی میکنه؟
همه مون با هم برابریم...برادریم...خواهریم... به شرطی که خودمون رو سازماندهی کنیم.
از وقت مون استفاده ی مفید کنیم.
هر روز صبح با نشاط و روحیه کارمون رو شروع کنیم و امیدوار باشیم که... امیدوار باشیم که...
ببین اگه من دلقکم ، تو هم هستی...تو اینو میفهمی؟ بله؟
برادر!
عزیز!

#جلال_تهرانی
Yaserbsb (yaserbsb)
درباره نمایش اگه بمیری i
ابتدای امر وقتی به نام بازیگران نمایش نگاه میکنید انتظار یک اجرای خوب و عالی رو دارید اما به محض شروع نمایش کاخ آرزوهای شما ویران میشود!!!
وقتی بازیگران حرفه ای تیاتر را با سیستم صوتی و میکروفون بر روی صحنه می بینید ، مطلقا جا میخورید آنهم در سالن استاد ناظرزاده ایرانشهر . اصولا لذت اصلی تیاتر شنیدن صدا و نفس خود بازیگر بدون واسطه بر روی صحنه است و به هیچ وجه این روش اجرا برای مخاطبان حرفه ای تیاتر قابل قبول نیست .
ریتم کند نمایش فوق العاده آزار دهنده است و اصلا در جهت کمک به روند درام نمایشنامه نیست . دکور خلاقانه و در جهت انتقال مفاهیم نمایش طراحی شده که بسیار عالی و کاربردی است.
اما بازی بازیگران تکراری و کاملا مایوس کننده است و باید قبول کرد که در عرصه نمایش بازیگران جوان و تازه کار از خلاقیت بیشتری در ایفای نقش خود استفاده میکنند درحالیکه بازیگران نامی تر در ورطه تکرار افتاده و کمتر بازیگری بر روی صحنه خود را به چالش کشیده و به خود زحمت خلق یک شخصیت عمیق و درست را می دهد.اخیرا هم بطور همزمان در چند کار نمایشی و تصویری بازی می کنند و همین می شود که متاسفانه تیاترهای خوب هم کم شده اند .

متاسفانه بازی تعدادی از بازیگرهای حرفه ای تئاتر چنان تکرار ی شده است که شما از قبل براتون قابل پیش بینی با چه نوع بازی در صحنه مواجه خواهید شد!
۱۱ مرداد ۱۳۹۶
ای بابا این سیستم استفاده از میکروفن دیگه چیه که بتازگی اینقدر هم زیاد شده، کلا حال و هوای تاتر رو از آدم میگیره!
بنظرم این موضوع به تنهایی برای اینکه نری یه تاتر رو ببینی کفایت میکنه!
۱۱ مرداد ۱۳۹۶
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نمایش داستان خرس های پاندا ، از اون دسته کارهایی که وقتی میایی بیرون سالن تا ساعت ها درگیر مفاهیم نمایش هستی و چه چیزی بهتر از این برای مخاطب هنر. با نمایشنامه ای چند وجهی روبرو هستیم ، 9 شب همراهی زنی با یک مرد که او را برای زندگی پیش رویش آماده می کند ، این زندگی بعدی مرد هم می تواند تولد باشد هم مرگ و شاید هم هر دو!!! که به زیباترین شکل ممکن به اجرا در آمده . میزانسن و طراحی دکور کاملا کاربردی و در راستای مفاهیم استعاره گونه نمایشنامه بوده و وفاداری کارگردان به متن نمایشنامه با وجود سختی های زیاد برای به نمایش درآوردن چنین نمایشنامه ای با توجه به قوانینی که همه میدونیم!!! تحسین برانگیزه . انتخاب موسیقی های مناسب و حباب های آخر نمایش به تاثیرگذاری نمایش بر مخاطب افزوده . اجرای موفق ، چنین نمایشی برای هر بازیگری ممکن نیست چون بجز موارد تکنیکی ، نیازمند درگیر شدن شدید احساس بازیگر در اجرا است که اگر نباشد بدون اغراق مخاطب با توجه به ریتم تا حدی کند نمایش خسته می شود اما بازی های کاملا با احساس و انرژیک رضا مولایی و سهیلا گلستانی در این نمایش فوق العاده خوب بود و مخاطب حرفه ای تیاتر با بازیگران نمایش ارتباط خوبی برقرار میکند، نکته ای که امروزه تبدیل به حلقه مفقود بازیگری در تیاترها شده : ((عدم ارتباط حسی بین بازیگر و کاراکتر)) درحالیکه بازیگر بر روی صحنه باید چیزی فراتر از دیالوگ گفتن و... باشد. شخصا از دیدن این نمایش حرفه ای کلی کیف کردم و توصیه میکنم تماشای این نمایش رو از دست ندید.
شیوانا، Unforgiven(Farhad)، مسعود هاشمی و maral bahari این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
Yaserbsb (yaserbsb)
درباره نمایش مفیستو i
درود بر مرتضی اسماعیل کاشی بازیگر درجه یک تیاتر
امیرمسعود فدائی، شیرین و اعظم م این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
در دنیای امروزی با توجه به متغیرهای اقتصادی ، فرهنگی و انسانی مختلف، شاهد این موضوع هستیم که روزبروز تلاش و رقابت شدیدتری برای کسب مشاغل حتی به ظاهر ساده بین افراد هر جامعه ای ایجاد می شود. نمایشنامه بروز و مدرن سیستم گرون هلم بخوبی این رقابت کذایی کثیف را نشان می دهد و از جنبه های روانشناسی بالایی نیز برخوردار است. اینکه چطور افراد به ظاهر تحصیلکرده و متمدن برای کسب شرایط مالی بهتر حاضر هستند هرکار غیر انسانی را انجام دهند و یا اینکه یک شرکت بین المللی بزرگ برای پست اداری مهم خود، متقاضیان آن شغل را در بدترین شرایط روحی و روانی مورد آزمایش قرار می دهد ... نشان از زوال ارزش های انسانی در بین انسان هاست.
کارگردان و بازیگران کاربلد این نمایش به بهترین وجه ممکن به این موضوع پرداخته اند . بازی های به اندازه و زیبای بازیگران این نمایش واقعا تحسین برانگیز است و شخصا بازی رضا مولایی و امیرحسین رستمی را بیشتر پسندیدم.
مجتبی مهدی زاده این را خواند
مسعود فکور این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
فیلم بسیار زیبایی بود
فیلمی که با توجه به کستینگ و موضوعش تا حدودی تیاتری محسوب میشه و واقعا برام سوال بود که چرا استقبال خوبی از این فیلم بعمل نیومد!!!
بازی ها همه خوب بودند علی الخصوص علی عمرانی و اشکان خطیبی و مهتاب نصیرپور عزیز
تنها انتقادی که میشه داشت در مورد پایان فیلم بود که نقطه ضعف اکثر فیلم های سینمای ایران همین موضوع است.
خسته نباشید جناب رحمانیان بزرگ، امیدوارم گاهی بین تیاترهای خوبتون به سینما هم سر بزنید.
مجتبی مهدی زاده این را خواند
hesampars، فرانک غلامپور و Positron این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نمایشی کلاسیک با رویکردی کاملا متعهدانه به نمایشنامه اصیل باغ آلبالوی چخوف
در نگاه اول طراحی صحنه و دکور و همچنین نورپردازی ها چشمنواز حس خوبی به تماشاچی منتقل می کنند
اوج شاهکار گروه کارگردانی ایده های بسیار خوب برای پایان نمایش بود که با قطع کردن دزختان باغ آلبالو همراه بود.
بازی های کریم اکبری مبارکه ، پرستو گلستانی و گیلدا حمیدی رو هم پسندیدم.
متاسفم برای سایت تیوال
متاسفم برای گروه نمایش دشمن مردم
ما امشب اصغر همت ، گلچهره سجادیه ، سیامک انصاری و محمدرضا شریفی نیا رو ندیدیم روی صحنه اجرای تئاتر ،
کلاهبرداری هنری ندیده بودیم که به عینه دیدیم ، متاسفم
فقط به حرمت اون چند بازیگر پیشکسوت تا آخر نمایش در سالن موندم ، خجالت بکشید و برای پول و وقت مردم احترام قائل باشید.
گروه همیاری (support)
درود بر شما
همینک مساله را از عوامل اجرایی جشنواره پیگیری کردیم و همینک به ما گفته شد یک روز پیش از اجرا تیم بازیگران دچار تغییر شده. مراتب گلایه از بابت عدم اطلاع ایشان به تیوال برای اطلاعرسانی به مخاطبان اعلام شد.
از این بابت متاسفیم و به سهم خود از شما پوزش می‌خواهیم.
۱۲ بهمن ۱۳۹۵
سپاس بابت انتقادپذیری و پاسخگو بودن شما
امیدوارم این قبیل مشکلات و ناهماهنگی ها در حوزه تئاتر دیده نشود.
۱۲ بهمن ۱۳۹۵
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
شب گذشته این نمایش خوب رو دیدم
نمایشنامه بسیار قوی و جذاب است ، طراحی و کارگردانی کار نیز در تاثیرگذاری بیشتر نمایشنامه سهم بسزایی دارد بطوریکه فضای دکور، موسیقی های نمایش و طراحی لباس ها همه متناسب و در جهتی همسو با فضای نمایشنامه است.
بازی های هر دو بازیگر نمایش فوق العاده چشمنواز و حیرت آور بود .
شخصا از دیدن این نمایش لذت بردم و احتمالا باز هم به دیدن این اجرا خواهم رفت .
سارا یزدانی این را خواند
مریم رودبارانی این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
Yaserbsb (yaserbsb)
درباره نمایش دوازده i
من از دیدن این نمایش بسیار لذت بردم و با اینکه به عنوان مخاطب ذهنیت فیلم 12 مرد خشمگین سیدنی لومت برام ایجاد میشد و یجورایی کار اقتباسی بود اما بازی ها اکثرا بسیار خوب و هماهنگ بودند بالاخص آقای محمدرضا مالکی و وحید آقاپور که اجراشون چشمگیر تر بود.
نمایش دوازده موضوعی چالش برانگیز و انسانی رو روایت میکنه که شاید همه ما هر روز دچارش میشیم.
توصیه می کنم این نمایش خوب رو ببینید.
اجرای افتتاحیه این نمایش رو دیدم
فکر می کنم نمایشنامه اتوبوسی به نام هوس اثر تحسین شده تنسی ویلیامز اونقدری اغوا کننده باشه تا مخاطبان زیادی رو برای دیدن این نمایش به سالن بکشه و نیازی به تعریف بیشتر نداره . تماشاگر با یک اجرای کلاسیک تیاتری مواجه میشه و با اینکه بازی ها در مجموع خوب هستند و از نظر من بازیگر نقش بلانش خیلی خوب از عهده ایفای چنین شخصیت پیچیده ای برآمده اما چیزی که برای من جالب نبود و توی ذوق مخاطب میزد این بود که کارخالی از ابتکار و خلاقیت برای اجرای نمایش بود و میشه گفت تقریبا یک کپی کامل از فیلم ساخته الیا کازان بود برای مثال بازیگر نقش استنلی دقیقا با لباس ها و تم بازی مارلون براندو ایفای نقش داشت و گویا کلا این نمایش فاقد دراماتورژ بود!!!
از نظر داستانی و منطق روایی نمایش میشه گفت از کارهای اقتباسی دیگه بالاخص فیلم بیگانه بهرام توکلی بهتر بود.
در کل نمایش خوبی بود و به گروه سازنده خسته نباشید عرض می کنم .
امیدوارم سالن های خصوصی دارای استاندارد های لازم برای اجرا شوند.
جناب یاسر گرامی برای اشتراک نظرتان سپاسگزارم
شخصا دوست ندارم لذت دیدن فیلم الیا کازان را با هیچ نمایشی عوض کنم
۱۷ آبان ۱۳۹۵
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
Yaserbsb (yaserbsb)
درباره نمایش مرگ هوتن i
نمایش مرگ هوتن از لحاظ فرم اجرا و نوع نمایش نامه کار خلاقانه ای بود و تا حدودی من رو یاد تیاترهای خیابانی می انداخت.
طریقه اجرای کار خیلی ساده و رو هستش برخلاف نمایش نامه و شخصیت ها که چند لایه هستند و با پیچیدگی های ظریف و خاص.
نمایش نامه لایه های مختلفی داشت : لایه ظاهری کار که به تمرین تیاتر می پرداخت و مرگ هوتن اما در لایه های دیگه شخصیت ها در هم تنیده می شدند و اتفاق اصلی که مرگ هوتن بود با احساس گناه و عذاب وجدان بقیه شخصیت های نمایش رو تحت تاثیر قرار میداد و انواع و اقسام استعاره ها و ارجاعات دیگر از قبیل ارجاع به فیلم مرگ یزدگرد استاد بیضایی و...
از لحاظ لایه های مختلف نمایس نامه این نمایش یجورایی من رو یاد فیلم زیبای کریستوفر نولان یعنی Inception می انداخت.
اگر یک مقدار نوع روایت نمایشنامه رو تر و ساده تر بود مخاطبان بیشتری رو جذب خودش می کرد.
نکته دیگه اینکه چقدر پوستر اصلی نمایش خوب و زیباست و کاملا بیانگر مفهوم غایی نمایشه
بازی ها همه خوب بودند اما اجرای هوتن شکیبا چشمگیرتر بود .
نقطه ضعف نمایش زمانی بود که دو زوج بارها وارد نمایش شدند و بنظر من سطح کار رو پایین آوردن.
امیدوارم اینگونه کارهای خلاقانه در تیاتر ما بیشتر بشن.

نمایش زیبا و خوبی بود
دکور و طراحی صحنه خوب و کاربردی و کاملا در خدمت منطق روایی نمایشنامه و بسیار تاثیرگذار در داستان
دیالوگ های ساده و به دور از هیجان های کاذب رایج امروزی
بازی های مناسب و به انداره و هماهنگ بازیگران
در نهایت کار بسیار دلنشین و مفید بود
خسته نباشید
حمیده صمدی، Mandana Motaei و علیرضا آذری راد این را خواندند
محمد این را دوست دارد
ممنونیم از اینکه به تماشای نمایش نشستید و به تئاتر مستقل تهران اومدید.
و خوشحالیم از اینکه دوست داشتید.
۰۶ آبان ۱۳۹۵
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نمایشی پر محتوا بر اساس نمایشنامه زیبای موسیو ابراهیم و گل های قرآن اثر اریک امانول اشمیت + کارگردانی عالی جناب کوشک جلالی + بازی های گیرا و هماهنگ رضا مولایی و اشکان خطیبی = نتیجه
هنگام تماشای اجرا کلی کیف میکنی و بعد از بیرون آمدن از سالن نیز کلی فکر ، فکر به مفهوم و معنای زندگی
در فضای عموما تیره و تار و منفی آثار هنری این روزهای جامعه ، نمایش موسیو ابراهیم فانوس درخشان و نماد دید مثبت به زندگی است و نوید بخش امید به آینده
دقیقا فرمایشتون درسته. به واقع چرا اینقذر فضای هنر نمایشی و تئاتر تیره و غم آلود هست؟ و چقدر این نمایش در حین عمیق بودن غمگین نبود و حس خوب داشت
۰۳ آبان ۱۳۹۵
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید