در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | امید احمدی
S2 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 07:54:26
 

در نمایش های غول تشن ، مضحکه غول چراغ جادو ، انجمن بانوان ، شهاب سنگ ، صوراسرافیل نقش افرینی داشتم

 ۳۰ فروردین ۱۳۷۳
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
امید احمدی (omid.ahmadi73)
درباره نمایش شورایی بلوبری i
در ابتدا این نمایش رو به هنرجویان و دانشجویان نمایش توصیه می کنم چون نمایشی است با سبک اجرایی متفاوت از نمایش هایی که روی صحنه می بینید ، پس می تواند منبع الهامی باشد برای شما که می خواهید سبک متفاوتی را در اجرای خود داشته باشید .
بازیگر اصلی نمایش روان و خوب بازی می کند و چون خود شما آن را در طول نمایش ساخته اید حس باور پذیری را به شما می دهد .
بازیگران فرعی نیز در خدمت نمایش هستند و به دور از جو زدگی حضور تماشاگران به اندازه بازی می کنند و اضافه کاری نمی کنند .
اما انتقادی که می شود به نمایش وارد کرد ، ابتدا انتخاب نام سبک اجرا است که بسیار تاکید شده این نمایش تئاتر شورایی است .
تئاتر شورایی یا اصطلاحاً TO چارچوبی نظری و مجموعه راهبردها و تکنیکهایی است که به هنر تئاتر جنبۀ کاربردی می دهد. یعنی تئاتر را تبدیل به امکانی برای طرح مسائل ، بررسی مسائل و رفع مسائل توسط گروهها و اجتماعات انسانی می کند. این بک از اجرا در سال 1971 توسط آگوستو بوال ، کارگردان و کنشگر برزیلی تبار، ابداع شده و تا سال ۲۰۰۸ تکمیل روشهای آن ادامه یافته است. در این سبک از نمایش برعکس سبک های دیگر نمایشی تماشاگر کنش پذیر نیست به نوعی هر تماشاگر یک بازیگر است ، و حتی نمایشنامه کاملی ممکن است وجود نداشته باشد و بسیار از بداهه بهره میگیرد تا بازیگران ، تماشاگران را درگیر داستان نمایش کنند و با ارائه راهکار از طرف تماشاگر به رفع مشکل اجتماعی که هسته مرکزی متن نمایشنامه است ، بپردازد . چیزی که در این نمایش میبینیم ، بیشتر انتخاب مسیر روایت قصه توسط تماشاگر است و باز هم تماشاگر بجز زمانی توسط کارگردان پیش بینی شده است حق انتخاب و دخالت در روایت داستان را ندارد و حتی مشکل مطرح شده در نمایشنامه ... دیدن ادامه ›› آنقدر حاد و گیرا نیست که تماشاگر برای حل مشکل پیشنهاد بدهد و حتی بازیگر اصلی از تماشاگر نمی خواهد که برای مشکلش راهکاری ارائه دهد .
دوم آنکه داستان نمایش دوار است و از هر مسیر که تماشاگر انتخاب کند باز هم به یک نتیجه و پایان میرسد .هر چند که خرده داستان هایی در هر مسیر وجود دارد که سرنوشت بازیگر اصلی را کمی تغییر میدهد .
سوم آنکه در انتهای نمایش خطابه ای را میشنویم که شاید هیچ ربطی به موضوع اصلی داستان ندارد و گویی یک ریش سفید در انتهای نمایش شما را نصیت می کند .
در انتها آرزوی موفقیت برای تیم نمایش بلوبری میکنم . و برای کارگردان و نویسنده همیشه خلاق این نمایش هم آرزوی درخشش هرچه بیشتر در فعالیت های هنریش رو دارم .
خدا قوت
 

زمینه‌های فعالیت

سینما
تئاتر

تماس‌ها

omidahmadi1