«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواریاست برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفتوگو درباره زمینههای علاقهمندی مشترک، خبررسانی برنامههای جالب به همدیگر و پیشنهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
به سیستم وارد شوید
خیلی خوشحالم که در شب های پایانی اجرا، فرصت شد و این نمایش رو دیدم. به نظرم بازی ها قوی تر از متن بود و تا حدود زیادی کم و کاستی های متن نمایش رو جبران میکرد. روحیات و خلق و خوی هر پنج شخصیت داستان آشنا به نظر میرسید که همین یعنی بازیگرها درست و به اندازه نقش ایفا کردند.شاید اگرسطح کلاس پایین تر از تافل برای اجرا درنظر گرفته میشد، خیلی از نقد ها و کم و کاستی های متن برای مخاطبانی که زبان تدریس میکنند و یا به انگلیسی مسلط تر هستند، برطرف میشد.
درکل انگلیسی برای من نمایش خوب و ارزشمندی بود.
مالی س ئینی نماشی به شدت یالوگ محور و تقربا بدون هیچ اکتی از بازگران (هر۳ بازیگر رو به تمشاگر می ایستادن و دالوگ میگفتن) که به سکوت و آرایش و تمرک بالایی نیاز دار و متأسفانه عوایل برگزار کننده تالار وحدت این شرایط رو نتونستن دیشب فراهم کنن و فقط بلد بودن ورودی خانم و آقا رو از هم جدا کنن!!
ترجیح میدم نمایشی که میبینم با نیم ساعت تأخیر شروع بشه ولی
در سکوت و آرامش تا اینکه سرتایم شروع بشه ولی تا بیست دقیقه ابتدایی کار، همچنان تماشاگر به سالن اضافه بشه و تردد و سر و صدای صندلی و نور موبایل برای پیدا کردن مسیر و شماره صندلی، برام مزاحمت ایجاد کنه و مخل تمرکز و آرامشم بشه!
اتفاقی که متأسفانه دیشب برام افتاد و علی رغم اینکه همکف و ردیف های جلو نشسته بودم باعث شد جزئیات اثر رو از همون ابتدا از دست بدم مثل ۳ خط ابتدایی نظرم که بعضی حروف از دست رفته و خوندنش، رو مخ میره و افسوس!! واسه همین نمیتونم نظر قابل اعتنایی راجع به نمایش بدم ولی چیزی که از کلیات نمایش دریافت کردم، درگیر کننده و قابل تأمل بود.
متأسفم برای تالار وحدت و قربون کاخ هنر میرم😉
من این نمایش رو از ردیف ۲ دیدم و مشکلی نداشتم ولی به نظرم با توجه به طراحی صحنه، ردیف ۳ و ۴ ایده آل هست. ردیف ۱ اصلاً دید خوبی نداره و ردیف های ۵ و بالاتر ممکنه برخی دیالوگ ها شنیده نشه و از دست بره، که به شدت برام اذیت کننده بود و مهمترین نقطه ضعف این نمایش هست و برطرف شدنش ارزش کار رو خیلی بالاتر میبره.
درمورد نمایش بخوام بگم به نظرم شاهکار نبود ولی ارزش دیدن داشت. نورپردازی و موسیقی خوب و طراحی صحنه قشنگ و بسیار متناسب با نمایش بود. بازی ها نسبتا خوب بودن به جز کاظم سیاحی که مثل نمایش نکبت و ریش آبی درخشان بود و به نظرم در این نمایش اجرا رو از ریتم افتادن نجات داد.
از همه عوامل نمایش به ویژه خانواده دوست داشتنی پسیانی تشکر میکنم و روح آقای آتیلا پسیانی هم در آرامش باشه.
یکی از اجراهای خوب و کاملی که امسال دیدم.
بازی های قوی با موضوع جالب و تأمل برانگیز
موسیقی، نورپردازی و دکور به اندازه و مناسب نمایش بود.
این روزا کمتر نمایشی رو میبینم که شروع، ادامه و پایان بندی مناسبی داشته باشه و برای دقایقی از ریتم نیفته و حوصله سر بر نشه!
اما در مورد نمایش فردا به نظرم شروعش به طوری بود که همه حواس بیننده رو به اجرا جلب میکرد و در ادامه بدون اینکه اجرا از ریتم بیفته با یک پایان بندی قشنگ، به انتها میرسه.
از همه عوامل این نمایش تشکر میکنم و امیدوارم در نمایش های بعدی هم درخشان باشند.
متاسفانه این نمایش به سلیقه من نبود و دوستش نداشتم
اگرچه از نظر خلاقیت و صداپیشگی، خوب و قابل قبول بود ولی
به نظرم وقتی تماشاگرها با روشن شدن چراغ های سالن متوجه
پایان نمایش میشن و یه «حالا که چی؟» رو صورت اکثر تماشاگرها دیده میشه یعنی اجرا یه چیزهایی کم داره!!!
با توجه به امتیاز بالا و تعداد زیاد نظرات مثبت، این نمایش حتی ده درصد انتظار منو برآورده نکرد. مخاطب حرفه ای تئاتر نیستم ولی
کم هم تئاتر ندیدم و اولین نمایشی بود که نه تنها اصلاً منو
بغل نکرد حتی برای لحظاتی به من اصلاً نگاه هم نکرد!!
درنهایت به همه عوامل این نمایش خسته نباشید میگم و امیدوارم
به موفقیت های بزرگ تری برسند.