«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواریاست برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفتوگو درباره زمینههای علاقهمندی مشترک، خبررسانی برنامههای جالب به همدیگر و پیشنهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
به سیستم وارد شوید
چه خوب که این نمایش را دیدم. هزینه و زحمت زیادی براش کشیده بودن. قطعا در بازیها و متن و اشعار و صحنه و دکور نکات مثبت زیادی داره. شاید از نکات منفی این باشه که من اشعار چندانی از فردوسی نشنیدم (کیفیت صدا طوری نبود که به راحتی تشخیص بدی). بعضی صحنه های هفت خان هم جای پردازش بیشتری داشت. مثلا خان سیمرغ خیلی مبهم و عارفانه شده بود و صرفا کسی که با منطق طیر عطار و سفر سی مرغ آشنایی داشت درکش میکرد. و از نکات مثبت بازی بانیپال شومون بود که باید بگم بهترین بازی رو داشت و اشعار رو هم با صدای خودش میخوند (لب نمیزد). همگی خسته نباشن و دستشون درد نکنه
نمایش خوبی بود. میشه گفت یکی از بهترین ها در حوزه کودک و نوجوان بود و بخصوص اینکه اثر به خوبی با والدین هم ارتباط میگرفت. البته برای بچه های کوچیک قدری ثقیل بود ولی بخشهای موزیکال و طنز براشون جذاب بود. من سعی میکردم بخشهایی رو هم برای دختر کوچولوم توضیح بدم و اون هم در حد خودش به درکی از مضمون اثر رسید. بازیگران نقش پدر و مادر هم انرژی خوبی برای نقششون صرف کردن. از همشون تشکر میکنم.
از نظر تعداد بازیگر، اکسسوار و دکور و پیرنگ داستان، کار قوی و قابل ملاحظه ایه. خسته نباشید
چه نمایش خوبی بود. دختر کوچولوی من به وجد اومده بود. بخصوص با شخصیتهای ننه سرما و عمو نوروز.
به عنوان یک تاتر عروسکی، کار قوی و پرمایه ای بود.
صدای لذت بخش قهقهه دخترم را در صحنه برخورد پلنگ و شکارچی، فراموش نمیکنم. زنده و سلامت باشید که در این روزگار سخت کرونایی، لبخند را بر لبان پنهان در پس ماسک بچه ها می آورید
برای این گروه پرانرژی آرزوی موفقیت دارم. دختر کوچک من با این نمایش به وجد آمده بود
متن این نمایش، خیلی خیلی بیشتر از خود نمایش به دلم نشست و نشان داد نویسنده، زبان را میشناسد و به متن کاملا تسلط است. من در کل، این اثر را دوست داشتم گرچه به نظرم در بعضی جاها، موسیقی و پرفورمانس، هارمونی و همراهی لازم با خود نمایش نداشت. برای این گروه آرزوی موفقیت دارم و به دوستانی که مشتاق دیدن اثری برگرفته از اساطیر ایرانی هستند، توصیه میکنم این اجرا را ببینند.
من از گروه زحمت کش این نمایش بابت انرژی فراوان و عشقی که در اجرا، برای بچه ها به نمایش گذاشتند تشکر میکنم و امیدوارم اثرشان بیشتر و بیشتر دیده شود. شاید دیالوگها و بعضی اشعار نمایش برای کودکان کوچک ما قابل درک نباشد اما تلفیق حرکت و موسیقی و هارمونی اجرا، در جذب مخاطب کودک بسیار موثر بود. کما اینکه دختر کوچولوی سه ساله من با این نمایش به وجد آمده بود.
سپاس
دیشب این نمایش زیبا و پرتحرک را با همسرم دیدم و لذت بردیم. نمایش بسیار چابک و پرانرژی و پرتحرکی بود و نفس همین حرکت و بازی روان بازیگران، به اضافه طراحی خوب صحنه و گریم عالی بازیگران، روح جدیدی به کالبد این کمدی مشهور شکسپیر تزریق کرده بود. با این که من هم نمایشنامه اصلی را خوانده بودم و هم یک فیلم سینمایی اقتباسی از این نمایشنامه دیده بودم، این نمایش را بیشتر از نوشتار اصلی شکسپیر دوست داشتم. از آقای کوشکی نازنین و همکارانش تشکر میکنم.
راستی، موسیقی اجرا خودش به تنهایی یک اثر منحصر به فرد است.
این نمایش برای چه رده سنی مناسب است؟ دختر کوچولوی من الان نزدیک به سه سال دارد
دیروز این تاتر را دیدم. بازیهای خوبی از یک گروه جوان و با انگیزه که به خوبی توانسته بودند، صحنه های مختلفی را که صرفا در مضمون، یک وحدت مفهومی داشتند اما در داستان و نحوه اجرا متفاوت بودند، را اجرا کنند. بخشی های از این تاتر، دلهره آور و ترسناک است اما با طنزی جالب، نخفیف داده میشود. به نظر من جالبترین و هوشمندانه ترین بخش این نمایش، صحنه آخر آن است. البته برای من، تحمل دود سه نخ سیگاری که باید در حین اجرا توسط بازیگران دود میشد!!! قدری سخت بود. با این حال، دیدن این نمایش را به کسانی که به دنبال تماشای کارهای متفاوت و ساختارشکن هستند، توصیه میکنم
بازی های خوب (بخصوص خانم الهه زحمتی که نشان دادند انعطاف پذیری بالایی در تغییر نقش دارند) و موسیقی که کاملا با اجرا و صحنه ها هماهنگی داشت. داستان این نمایش، گرچه بازنویسی از لیرشاه است، اما پایانی متفاوت دارد. امیدوارم این اثر در روزهای پایانی اجرا، بیشتر دیده شود.
موسیقی و حرکت، دیالوگهای تاثیرگزاری که برخی شان به شیوه ای هنرمندانه، بومی سازی شده بودند و لبخند را بر لب می آوردند، ارجاعات گسترده به متون وادبیات کلاسیک، صحنه های بی شماری که شما را خسته نمیکرد و البته صندلیهایی که زانوهای شما را برای یک اجرای سه ساعته، دردناک میکنند! این تاتر را از دست ندهید