در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال نمایشگاه نادیده
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 07:11:49
۳۱ شهریور تا ۰۹ مهر ۱۴۰۲

روزهای تعطیل گالری: جمعه ها

 

بازدید از نمایشگاه آنلاین

اولین عکس به جا مانده از جنگ به سال ۱۸۴۷ در طول درگیری میان مکزیک و آمریکادر سالتیلو، گرفته شد. پیش از این تاریخ از زمان قرون وسطی تا این دوران تصاویری که از جنگ به جامعه منتقل شد، از فیلتر ذهن نقاشان گذر کرد و آثار شاخصی از هنرمندانی مانند ژاک لویی دیوید، تئودور ژریکو، اوژن دلاکروا و رابرت کاپا در حافظه تاریخ هنر باقی ماند. عکاسی جنگ به وضوح بر نقاشی جنگی چیره شد و علت اصلی این چیرگی نیاز بیش‌تر مخاطب و تاریخ به ثبت جزئیات و انتقال حداکثر آنچه که رخ داده مربوط می‌شود. هر چند عکاسی در ایران مسیری تقریباً مشابه با تاریخ عکاسی جهان را طی کرده بود، اما انقلاب و به فاصله‌ی اندکی جنگ به شکلی عمیق و مستقیم بر عکاسی ایران تأثیر گذاشت. توفان حوادث، سرعت رخدادها و نیاز به ثبت آن‌چه در حال وقوع بود حضور عکاسان در میدان را به امری قطعی تبدیل کرد. به این ترتیب نسلی از عکاسان به واسطه‌ی همین نیاز به سراغ عکاسی انقلاب و جنگ رفتند. تأثیر نیاز به ثبت وقایع انقلاب و جنگ تا جایی همه‌گیر بود که عکاسی مستند، خبری و به ‌طبع عکاسی جنگ تقریباً تا اوایل دهه‌ی ۱۳۷۰ بر عکاسی ایران سیطره داشت و پا گرفتن سایر ژانرهای عکاسی مثل عکاسی هنری بعد از گذر این دوره ممکن شد. اهمیت عکس‌های جنگ در ثبت نمایی انحصاری از صحنه نبرد برای عموم است و در واقع بزنگاه‌هایی ماندگار از تاریخ را در شرایطی سخت به ترکیب‌بندی موزون هنری پیوند می‌دهد. مجموعه‌ی پیش رو با کیوریتوری رامش لاهیجی از هنرمندان ساسان مویدی، مهدی منعم، مهرزاد ارشدی و امیرعلی جوادیان و تمرکز بر آثار جنگ شکل گرفته است.

مکان

تهران، میرداماد، میدان مادر، خیابان شاه نظری، میدان کاظمی، خیابان کاظمی، کوچه مازیار، کوچه دریا، پلاک ۶
تلفن:  ۲۲۹۲۲۵۳۸

نقشه بزرگتر و مسیریابی
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید