میکلانجلو آنتونیونی
میکلانجلو آنتونیونی، خولیو کورتازار
کارلو دی پالما
دیوید همینگز، ونسا ردگریو
پویا عاقلی زاده
در این جلسه ی "یکشنبه های سورریال، دو"، پس از نمایش فیلم "آگراندیسمان"، ساخته ی میکلانجلو آنتونیونی و به نقد و بررسی جمعی آن خواهیم پرداخت. هدف از این تحلیل، واکاوی رابطه ی هریک از حاضرین جلسه با این فیلم و در مجموع، ارتباط شخصی مخاطب با سینما و نگاه به زندگی از دریچه ی سینماست.
توماس که به حرفه عکاسی مشغول است و در زندگیاش به پوچی رسیده است. او به طور اتفاقی از یک زوج در پارک عکس میگیرد که زن پس از دیدن عکاس از او میخواهد که نگاتیو عکس گرفته شده را به او بدهد؛ عکاس نیز با حیله نگاتیو را اشتباهی به او میدهد. توماس وقتی به ظهور عکسها میپردازد و تصویر را بزرگنمایی میکند، متوجه صحنه قتلی در تصویر میشود و شب جسدی را در آن پارک میابد. توماس بار دیگری که به دیدن نگاتیوهایش میرود دیگر تصویری از جسد وجود ندارد؛ وقتی به پارک بر میگردد نیز میبیند جسدی وجود ندارد!
مباحث این جلسه: - سینمای مدرن و یکی از دو پایه ی، آنتونیونی - هنر و درگیری جنایی در جامعه - تاثیرات آگراندیسمان بر سینمای بعد از آن، از جمله فیلم مکالمه
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواریاست برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفتوگو درباره زمینههای علاقهمندی مشترک، خبررسانی برنامههای جالب به همدیگر و پیشنهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید