در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | در بخش مدرسه تئاتر؛ «درب پله‌های اضطراری» به روی مخاطبان گشوده می‌شود
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 01:55:17
نمایش درب پله های اضطراری | در بخش مدرسه تئاتر؛ «درب پله‌های اضطراری» به روی مخاطبان گشوده می‌شود | عکس

نمایش «درب پله‌های اضطراری» به کارگردانی مریم داننده روز پنجشنبه ۷ دی ماه اولین اجرای خود را در سالن استاد نصیریان ساعت ۱۶ و دومین اجرا را در روز جمعه ساعت ۱۷ پشت سر می‌گذارد.

مریم داننده، کارگردان نمایش «درب پله های اضطراری» درباره این نمایش گفت: این نمایش، داستان مادر و چهار دخترش در آپارتمانی را بازگو می کند که بعد از فوت آقای خانه، اتفاقاتی جالب برای آن ها پیش می‌آید...
وی در مورد ملاک اصلى انتخاب گروه خود در اجرا این نمایش اظهار کرد:ملاک اصلی من، در انتخاب گروه نهایى بازیگران براى شرکت در جشنواره؛ تلاش،نظم، دقت و تمرین بیشتر و حضور فعالانه تر آنها در کلاس‌ها بوده است.
کارگردان نمایش  «درب پله‌های اضطراری» در مورد تاثیر حضور جشنواره‌ها بر افزایش کیفیت و کمیت آثار خاطر نشان کرد: حضور جشنواره‌ها در شرایط کنونی سیاست‌های تئاتری بهتر از نبودن آنهاست. به عقیده من بهتر است موضوعات متنوع تر و با هدف‌ها و سیاست‌های فرهنگی طولانی مدت برای جشنواره ها در نظر گرفته شود.
کارگردان نمایش  «درب پله‌های اضطراری» سبک اجرایی مدرسه تئاتر و تاثیر آن بر مخاطب و عوامل کار را وابسته به مطالعات آماری روی نظر مخاطبان عنوان کرده و گفت: مدرسه تئاتر، سبک اجرایى ویژه و متفاوتى ندارد، در مورد اثرگذارى هر نمایشى بر مخاطب هم قطعا بعد از اجراى آن نمایش و سپس مطالعه آمارى نظرات مخاطبان، میتوان اظهار نظر کرد. مسئله ای که می تواند بر گروه اجرایى اثر گذار باشد، لذتى است که از یاد گرفتن انجام یک کار گروهى به آن ها دست خواهد داد، به ثمر رساندن تلاشى که چندین ماه طول کشید و لذت بردن از نتیجه ى آن، مرور آموخته ها و به کارگیرى مهارت ها، در اهالی این کار، بسیار مفید و لذت بخش است.
وی همچنین درباره بیان اطلاعاتی از شیوه کار مدرسه تئاتر تصریح کرد: مدرسه تئاتر همانگونه که از نامش پیداست به استمرار در زمینه های مختلف آموزش، پژوهش و ایجاد زمینه های پرورش استعدادها و تواناییهای مختلف هنری، اجتماعی و فرهنگی تاکید دارد. در این دوره ها علاوه بر طی نمودن و امتحانات مستمر عملی از دانش پذیران و هنرجویان در سنین مختلف، تاکید فراوانی بر بروز خلاقیتها در زمینه های بازیگری، نویسندگی، طراحی های لباس و صحنه وجود دارد که تمامی مراجعه کنندگان بر طبق سن، استعداد و توانایی خود بتوانند به کار گروهی و بروز خلاقیتهای خود در زمینه تئاتر اهمیت ویژه ای قائل شده  و دارای اعتماد به خویش و گروه باشند.
داننده در پایان گفت: من به همه دست اندرکاران و عوامل ستاد جشنواره، تمامی حاضران در کلیه بخش‌ها چه آنهایی که پذیرفته شده اند و چه آنهایی که پذیرفته نشده‌اند، خسته نباشید می‌گویم.
گفتنی است عوامل این کارعبارتند از: نویسنده و کارگردان؛ مریم داننده فرد، دستیار کارگردان؛ صنم ناصری، طراح صحنه؛ محمد داننده فرد، طراح لباس؛مهرنوش بلمه، موسیقی؛ سیاوش حکیم، بازیگران کار؛ پریا افرند، بهار زهدی، درسا شیرخوانی، ملینا ملازم و...

درباره نمایش درب پله های اضطراری
۰۷ دی ۱۳۹۶