در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | گزارش اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی دانشجویی تئاتر ثمر
S2 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 05:55:25
جشنواره دانشجویی و مردمی تیاتر «ثمر» دوره هفتم | گزارش اختتامیه  هفتمین جشنواره مردمی دانشجویی تئاتر ثمر | عکس

بالاخره روز اختتامیه و اعلام نتایج زحمات همه ثمری ها فرا رسید. شوق و انتظار در چهره همه حضار دیده میشد. فضای تماشاخانه پالیز به شدت شلوغ و پر هیجان بود اما برنامه با تأخیر زیادی آغاز شد.
مجری اختتامیه جناب آقای محمد حسن حسینی در آغاز به همه حضار خیر مقدم گفت و برنامه را شروع کرد. در ابتدا چند تن از خانم‌ها از جمله سرکار خانم ستاره حسینی و خانم دکتر سمیه مکیان وآقایان حاضر در جمع جناب آقای ایوب آقاخانی و در آخر جناب آقای محمد رضا ژیان سخنرانی داشتند .
شقایق شعبانی دبیر جشنواره تئاتر ثمر گفت: پس از هشت روز تلاش ۱۸ گروه نمایشی، امروز با کمال احترام و میزبانی از این عزیزان جشنواره را به پایان می‌رسانیم.
شقایق شعبانی در بخشی از صحبت هایش ضمن تقدیر از انتشارات امیرکبیر، شرکت هارمونی کالا و حوزه هنری، از دانشکده خبر و دوستان خبرنگار که طی هشت روز جشنواره با تمام قوا همراه تیم اجرایی جشنواره بودند ،تشکر کرد و برایشان آرزوی توفیق نمود.
دبیر جشنواره هفتم، طی برنامه ای ویژه از محمدرضا ژیان به پاس زحمات چندساله برای برپایی این جشنواره باشکوه تقدیر نمود و همچنین در بخش دیگری از برنامه از استاد ایوب آقاخانی به پاس دو دوره حضور و رهنمون در جشنواره تقدیر و تشکر کرد.
ایشان در پاسخ به چگونگی روند جشنواره گفت: به قطع در هر رویداد هنری و اجرایی ضعف ها و قوت هایی دیده میشودو هر دو در کنارهم‌ هستند، مهم شناخت ضعف‌ها و برنامه‌ریزی برای از بین بردنشان است. من برنامه‌های بسیاربسیار بزرگ و مهمی در سر دارم.
و در پایان به عنوان کلام آخر افزود: لازم میدانم از عزیزانی که بی منت در تمام این روزها همراه من بودند تشکر کنم، که اگر نبودند به قطع کارمن بسیاربسیار دشوارتر می‌شد.
آقایان علیرضا میرخلیلی، عرفان پورمشکی، سیدمحمدحسن حسینی، احمدرضامقصودی، مرتضی ظفر، امین حیدرپور، تینا حاج محمد رضا، میلاد مُقَربیان، علیرضا کرابی، زینب مقیمی و خانم گلاره عباسی و خانم کرابی.
همچنین جناب آقای میرکریمی رئیس انتشارات امیرکبیر،جناب آقای مقدم،معاون بازرگانی انتشارات امیر کبیر،جناب آقای کوروش زارعی و جناب آقای حسین دیردار، رئیس و معاون بخش هنرهای نمایشی حوزه هنری، مدیریت محترم سالن پالیز و سایت تیوال و جناب آقای فتحی مدیر شرکت هارمونی کالا و سرکار خانم دکتر سمیه مکیان رئیس کلینیک راوی و کفش pm، و همه عزیزانی که همراهمان بودند.
هیئت داوران جشنواره ثمر متشکل از آقایان ایوب آقاخانی و سیاوش پاکراه با حضور نماینده جشنواره در هیئت باز بینی سرکار خانم ستاره حسینی، پس از بحث و برسی آثار به نمایش درآمده در جشنواره با تشکر و احترام رای خود را اعلام داشتند و هدایای هر یک از برگزیدگان را با نهایت احترام به آنها تقدیم نمودند.
طبق رای هیئت داوران نمایش مصاحبه به عنوان اثر برگزیده جشنواره ثمر اعلام گردید.
 نمایش مصاحبه موفق به کسب هدایا در بخش‌های بهترین موسیقی، طراحی صحنه و نور، بهترین بازیگر خانم و بهترین بازیگر مرد نیز شد.
این نمایش موفق توانست در بخش کارگردانی نیز  تندیس بهترین کارگردانی را  از آن خود کند. این تقدیر و تندیس به سرکار خانم آیناز شهابی و جناب آقای وحید دهشکار تعلق گرفت.
هیئت داوران با بررسی کلیه آثار و توجه به سیاست‌های حوزه هنری در زمینه حمایت از آثار نمایشی، نمایش پیکر زن همچون یک میدان نبرد در جنگ بوسنی را جهت بررسی مجدد به نیت حمایت از اجرای عمومی نمایش، به تیم کارشناسی آن مرکز معرفی می‌کند.
در پایان برگزیدگان هر بخش با جوایز و تقدیرات خود در کنار اساتید و بزرگان حاضر در جشنواره عکسی به یادگار گرفتند و  این جشنواره پر شور را با همه سختی‌ها و زیبایی‌هایش به پایان رسانند.

۲۷ اسفند ۱۳۹۶