در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | اخبار | ثمر و طراوت جوانی‌اش
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 15:55:40
جشنواره ثمر دوره ششم |  ثمر و طراوت جوانی‌اش | عکس

برای جشنواره‌های هنری در ساحت و مقیاس جهانی و بین‌المللی «ششمین» عمر زیادی محسوب نمی‌شود. ولی برای نوسان شدید بازار تئاتر ایران «ششمین جشنواره» یعنی پنج دوره ثبات و تلاش برای حفظ و ادامه راه. زمانی که جشنواره مردمی باشد و حمایت مادی نداشته باشد، آماده‌سازی و برگزاری جشنواره تئاتر امری نفس‌گیر و طاقت‌فرسا است. اقبال به این جشنواره را می‌توان از فروش بلیت آن درک کرد. هنگامی‌که در سایت تیوال رزرو بلیت جشنواره فعال شد در کمتر از ۱۵ دقیقه تمامی صندلی‌ها پر شد و این مهم جانی دوباره به روح و جان همه دست‌اندرکاران جشنواره بخشید. شور و هیجان وصف‌ناپذیری باعث شد مرحله‌به‌مرحله کارها احسنت و عالی‌تر ازآنچه تصور می‌شد، اتفاق افتاد.
ثمر جشنوارهٔ جوانی است. هر شش ماه یک‌بار در واپسین روزهای تابستان و زمستان به نمایش درمی‌آید. ثمر تلاش‌های فصل پرحرارت تابستان و سوز جانکاه سرمای زمستان است. ثمر هر شهریور و اسفند  با قصه‌هایی از جنس مردم و اجرای جوانان با اخلاص می‌آید. جوانانی که با پاکی دل گام بر صحنه هنرنمایش نهاده‌اند، دل تماشاگران را مسرور و مسحور می‌کنند.
حال‌وروز تئاتر را از هر هنرمندی که بپرسی آن را مطلوب!!! که هیچ، وخیم توصیف می‌کند.‌ می‌بایست تا تئاتر و نمایش از پا نیفتاده مجال میدان دیدن، آزمودن و پروردن استعدادهای جوان را فراهم آورد. ثمر عرصه معرفی نام‌های نام‌آشنای فردای هنر تئاتر و سینماست. همه گروه‌ها ساز هماهنگی خود را به بهترین وجه کوک کرده و آماده مسحور کردن دل‌های مخاطبان خود هستند. جوانان به میدان می‌آیند تا ثابت‌کنند لزوماً یک نمایش نباید یک یا چند ستاره و شخصیت نام‌آشنا داشته باشد تا اجرا دل‌نشین از کار دربیاید. آمده‌اند تا با بهترین اجرا مزد زحمات و مرارت‌های خود را در میان تشویق حاضران و حس رضایت خاطر تماشاگران بگیرند. ثمر هشت روز دست مهمانان خود را می‌گیرد و برای بار ششم به دل قصه‌ها رهسپار می‌سازد.
از سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ گروه‌های نمایشی کار خود را آغاز می‌کنند و حدود ۶۰ دقیقه فرصت دارند تا استعداد و توانایی و هنر خود را به داوران صاحب‌نام و نام‌آشنای تئاتر نشان‌دهند و کمیته محترم داوران ششمین جشنواره تئاتر ثمر متشکل از سرکار خانم شراره رخام، جناب آقایان خسرو احمدی، ایوب آقاخانی، اردلان شجاع‌کاوه، خیام وقارکاشانی، کار آسانی در برگزیدن و معرفی برترین نمایش و کارگردانی و طراحی‌صحنه و آهنگسازی و نویسندگی و گریم و بازیگر برتر مرد و بازیگر برتر زن و ... در پیش‌رو ندارند. استعدادهای مختلف دست انتخاب داوران را باز نگذاشته است. وقتی ثمر جوان‌ها را به میدان می‌آورد نکته‌ای ست که بی‌صبرانه همه به نظاره نشسته‌اند تا ببینند چه می‌شود.

درباره جشنواره ثمر دوره ششم
۲۱ شهریور ۱۳۹۶