در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | اخبار | مجید گرجیان: از دیدن «کوپال» پشیمان نخواهید شد
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 10:00:04
فیلم کوپال | مجید گرجیان: از دیدن «کوپال» پشیمان نخواهید شد | عکس

 

مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «کوپال» گفت: فیلمنامه «کوپال» را آنقدر پرشور، جذاب، جدید و پر از کار براى فیلمبردار دیدم که پذیرفتم، با ویژگی هایی که از این فیلم سراغ دارم با طیب خاطر «کوپال» را به دیگران پیشنهاد کنم و ایمان دارم که پس از دیدن پشیمان نخواهند شد.
مجید گرجیان، مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «کوپال» در خصوص نحوه حضورش در این پروژه گفت: من کاظم را از دوران دانشگاه سوره و هم دوره بودنش با حامد رجبى (نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «پریدن از ارتفاع کم») و بعضى دیگر از دوستان ورودى سال ٧٨ مى شناسم، فیلم هاى کوتاهش را نیز از همان زمان دیده بودم و نگاهش به سینما براى من همیشه جذاب بود. همکارى ما هم از زمانى آغاز شد که کاظم با من تماس گرفت و فیلمنامه را براى من فرستاد. فیلمنامه «کوپال» را بسیار پرشور، جذاب، جدید و پر از کار براى فیلمبردار دیدم و پذیرفتم که با او در راه ساخت اولین فیلم بلند سینمایی اش همراه شوم.
این مدیر فیلمبرداری در مورد ویژگی های فیلم سینمایی «کوپال» گفت: این فیلم قطعا براى مخاطب عام و خاص فیلمى خواهد بود که به راحتى از ذهنشان دور نخواهد شد و در زمره آن فیلمهایی است که «وقتى تمام می شوند، تازه شروع می شوند!» فیلمنامه با ظرافت نوشته شده و شخصیت پردازى دقیق کاراکتر احمد کوپال و ارتباطش با همسرش، هایکو، شغلش و نگاه انسان شناسانه کاظم ملایى به چگونگى زندگى شخصیت اصلى، قصه و پایان بندى درخشان آن، همه و همه باعث می شود که من با طیب خاطر فیلم سینمایى «کوپال» را به دیگران پیشنهاد کنم و ایمان داشته باشم که پس از دیدن پشیمان نخواهند شد.
وی در خصوص فیلمبرداری این فیلم توضیح داد: فیلم «کوپال» با سه نوع دوربین روایت می شود، دوربین اول زاویه دید کارگردان است که به دلیل بودجه کمى که در اختیار بود از دوربین sony fs7 و لنزهاى compact prime استفاده کردیم. دوربین دوم که با آن پلان هاى cc tv  یا مدار بسته را گرفتیم که احمد کوپال در جاى جاى خانه اش براى ضبط تصاویر استفاده کرده و از  canon marklll با لنز 35-16 استفاده شد. دوربین سوم هم براى پلان هایی که به نوعى pov هایکو (سگ کوپال) به کار رفت و از دوربین gopro استفاده کردیم. لازم به ذکر است که همه این سه زاویه دید در فیلمنامه کوپال قید شده بود که قطعا باعث جذابیت بیشتر فیلم شده و از آن چالشهایى است که هر فیلمبردارى را مشتاق تجربه و کار می کند.
گرجیان در مورد فیلمبرداری صحنه هایی که سگ داستان(هایکو) در آن حضور دارد نیز گفت: هایکو از نژاد بسیار مؤدب و دوست داشتنی ژرمن شپرد است که با مربى بسیار کارآزموده و با اخلاقش شرایط فیلمبردارى پلان هایى که در فیلم شاهدید را براى ما آسانتر از آنچه که فکر می کردیم مهیا کرد. شرایط طورى مدیریت شده بود که هایکو با همه ما رفیق شده بود و ما هم با هایکو. در نتیجه تجربه دلچسبى در یک فیلم سینمایى که یکى از شخصیت هاى اصلی آن سگى به این بزرگیست براى من رقم خورد.
وی همچنین در خصوص تجربه همکاری با شادروان لوون هفتوان در این فیلم یادآور شد: دوستى من و لوون از فیلم «پرویز» شروع شد. ما در این دو یا سه سالى که این دو فیلم (پرویز و کوپال) با هم اختلاف تولیدى دارند با هم دوست بودیم و معاشرت می کردیم. لوون به شدت مهربان و حرفه اى بود. او پایبند به آداب و رسوم، بى آزار، دقیق و وقت شناس بود. همه آن چیزى که من در بازیگران استار، کوچکتر و شاید بزرگتر از او دیده بودم را لوون یک جا داشت، با این تفاوت که او مهربانتر از همه آنها بود. بازى او در فیلم «کوپال» به شدت به اندازه و دقیق است کما اینکه بازی او حتى در فیلمهایى که شاید کمتر رنگ و بوى کارهاى مهمتر کارنامه او را دارند هم به اندازه و دقیق است. لوونِ دوست داشتنى، آرتیست و سخت کوش و مهربان را بسیار زود از دست دادیم و حسرت دیدنش روى دل همه رفقایش خواهد ماند.
ایکاش بودى و از ته دل الحمدللهى می گفتى و همه ما از ته دل کیف می کردیم و می خندیدیم.
یادت گرامى لوون جان.

درباره فیلم کوپال
۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۷