در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
با توجه به راهپیمایی مناسبتی جمعه ۳۰ شهریور در محدوده مرکز شهر، لطفا حتما در زمانبندی حضور خود برای تماشای برنامه‌های هنری، تمهیدات لازم را در نظر بگیرید.
تیوال تئاتر | اخبار | یک اثر نمایشی نباید صرفا برای سرگرمی باشد
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 01:10:35
نمایش جزیره | یک اثر نمایشی نباید صرفا برای سرگرمی باشد | عکس

بازیگر نمایش جزیره گفت: کار ما نمایشی کمدی است که مخاطب را وادار به تفکر می‌کند. جزیره به نویسندگی و کارگردانی کیمیا نوری با بازی بورژین عبدالرزاقی روی صحنه نمایش است که امیر آقاجان، علی جدیدی، مانی محمدی و کیمیا نوری در خانه نمایش دا به ایفای نقش پرداخته اند.
مانی محمدی درباره نقش خود در این اثر گفت: من در نقش یک مدل معروف اینستاگرامی که در زمینه غذا فعالیت می‌کند و همه معنای زندگی را در غذا خوردن می‌بینید، است. وی ادامه داد: این شخصیت هیچ دغدغه دیگری در زندگی‌اش نداشته و جزئی از آدم‌های مرفه جامعه بوده و حالا با یک شرایط جدید و سخت رو به رو شده است. فردی سطحی‌نگر که با توجه به شرایط نظرش را تغییر می‌دهد و می‌تواند موضع خود را با توجه به شرایط عوض کند. این هنرمند درباره اولویت‌هایی که برای حضور در یک اثر دارد، افزود: یکی از مهم‌ترین الویت‌های من برای حضور در یک نمایش این است که روند تمرین و اجرای نقش برای من یک پله باشد برای بالا رفتن و آموختن از آن فضا. نه اینکه گروه یک  فقط برای سرگرمی تئاتر کار کنند. دوم اینکه ترجیحا دوست دارم نقشی که دارم خیلی شبیه خودم نباشد و بتوانم خودم را به چالش بکشم.
محمدی نمایشنامه را دلیل دیگر حضورش در این اثر دانست و گفت: سوم اینکه نمایشنامه تفکری پشتش باشد و صرفا برای سرگرمی نباشد، یعنی از نظر من حتی در نمایش‌های طنز و کمدی باید یک تفکر در اثر جریان داشته باشد.
وی بیان کرد: از نظر من نمایش «جزیره» یا سری دغدغه‌های جامعه امروزی را با فضای فانتزی و کمدی به تصویر می‌کشد و در این تصویرسازی موفق بوده است، چون تماشاگر در لحظه از روند داستان لذت می‌برد، می‌خندند، با نمایش همراه می‌شود، گوش می‌کند و بعد از پایان اجرا، کار اثر خود را گذاشته و تماشاگر را وادار به فکر کردن می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

درباره نمایش جزیره
۰۳ مرداد ۱۴۰۳