در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | «فرودگاه، پرواز شماره ۷۰۷» خلاف جریان رایج تئاتر است/ شاعرانه‌ای خاص با نگاه به ادبیات
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 16:54:19
نمایش فرودگاه، پرواز شماره ۷۰۷ | «فرودگاه، پرواز شماره ۷۰۷» خلاف جریان رایج تئاتر است/ شاعرانه‌ای خاص با نگاه به ادبیات | عکس

کوروش سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون و کارگردان تئاتر که از ۱۸ آذرماه الی ۱۷ دی ماه ۱۴۰۰ نمایش «فرودگاه، پرواز شماره ۷۰۷» نوشته احمدرضا احمدی را در سالن استاد سمندریان خانه هنرمندان روی صحنه می‌برد در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا درباره نمایشنامه این اثر عنوان کرد: نمایشنامه ای که احمدرضا احمدی به نگارش درآورده است قرار بود حدود سال ۱۳۹۰ توسط داوود رشیدی کارگردانی شود و من به عنوان بازیگر در گروه حضور داشته باشم که متاسفانه قسمت نشد و اصلا روی صحنه نرفت.

او با اشاره به اینکه این نمایشنامه در راستای سایر فعالیت های ادبی احمدرضا احمدی است، توضیح داد: احمدی از سال های ۱۳۴۰ به عنوان یکی از شاعران بزرگ موج نو شعر در بین مردم شناخته می‌شود اما در زمینه نمایشنامه نویسی با اینکه ایده و طرح این نمایشنامه ها قدیمی است ولی حدود سال ۱۳۹۰_۱۳۸۹ نمایشنامه هایی از وی چاپ شد.

کارگردان نمایش «سکوت سفید»با اشاره به دلیل انتخاب این اثر اظهار کرد: انتخاب نمایشنامه «فرودگاه، پرواز شماره ۷۰۷» در ابتدا به دلیل این است که با فضای شاعرانه این کار احساس قرابت می کنم و نکته دوم این که یک نمایشنامه واقعا ویژه و شاعرانه است که حداقل در ادبیات خودمان شبیه آن را نخوانده ایم.او گفت: در نهایت همه داستان های پراکنده ای که از دنیای ذهنی شاعر می‌بینیم اشاره به رنج های او در زندگی اش دارد.

بازیگر سریال «موج نو» با اشاره به اینکه این اثر به نوعی قابل تعمیم به قشر متفکر و فرهنگی جامعه است درباره شیوه اجرایی این اثر مطرح کرد: شیوه اجرایی با توجه به متن نیاز به نزدیک شدن به فضای شاعرانه داشت که این کارِ ساده ای نبود اما از آنجایی که گروه طراحانی که سال ها با هم همکاری داریم با ذهنیت نویسنده آشنایی داشتند و همه ما می‌دانستیم چه می‌خواهیم سعی شد تا به فضای مینی مالیستی آثار احمدرضا احمدی نزدیک شویم و در عین حال خواب و خیال گونگی نمایشنامه را هم به تصویر بکشیم.

کارگردان نمایش«فالومی» گفت: دو ماه زمان برای تمرین سپری شد که با توجه به شرایط کرونا دو برابر سال های قبل دچار سختی و مشکلات بودیم چراکه تعداد بازیگران زیاد بود و در چنین شرایطی تردد آنها دشوار می شد ولی با توجه به اینکه نمایش صحنه به صحنه است و در هر صحنه ۲ الی ۳ نفر از بازیگران حضور دارند سعی کردیم با رج زنی برای رعایت پروتکل ها جداگانه تمرین ها را انجام دهیم و ۱۵ جلسه آخر را با حضور کل اعضای گروه تمرین کنیم.

بازیگر نمایش «مکبث» عنوان کرد: در اواخر سال ۱۳۹۷ متن دیگری را برای اجرا به سالن ارایه داده بودم ولی از آنجا که برای من مهم است در شرایطی که می‌خواهم کار کنم چه متنی مناسب تر است و چه متنی می تواند مسئولیت خودش را در فضای تئاتری به درستی انجام دهد در تصمیم نهایی، این اثر را برای نمایش آماده کردم.

بازیگر نمایش «روال عادی» اظهار کرد: ویژگی مهم این کار متفاوت بودنش است شاید خیلی کم مشابه این کار در سال روی صحنه برود و فکر می کنم افرادی که به شکل جدی به تئاتر و ادبیات نگاه می کنند از تماشای این کار لذت بیشتری می برند.

کارگردان نمایش «ناگهان پیت حلبی» افزود: کیفیت بالای کار برای من، بازیگران و گروه طراحان کار همیشه دغدغه بوده است و سعی کردیم تا با نهایت دقت نمایش را برای اجرا آماده کنیم و کوتاهی در این زمینه نداشته باشیم به ویژه حالا که بعد از مدت ها تئاتر کار می‌کنیم.

۱۲ دی ۱۴۰۰