علی یعقوبزاده منتقد، مدرس، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر و سینما درباره نمایش «دوازده خشمگین» به خبرنگار سینما و تئاتر خبرگزاری فارس، گفت: متن این نمایش، ضربآهنگ خوب و تعلیقهای جذابی دارد و چیزی که برای من جالب بود کارگردان، به خوبی این تعلیقها و این ضربآهنگها را شناخته بود.
وی اظهار داشت: یک ویژگی که در بازی بچهها دیدم و به گروه تبریک میگویم این است که یک ناتورالیسم خاصی دربازیها بود که خیلی بلوف شده نبود خیلی اضافه نداشت و فضایی که در آن نمایش بود درواقع تلاش کرده بودند که یک رویداد خیلی منطقی را رقم بزنند و این حس کارگردان خیلی خوب از بچهها بازیگرفته بود.
این منتقد تئاتر عنوان کرد: نکته مثبتی که در طراحی صحنه نمایش «دوازده خشمگین» میتوان اشاره کرد، وجود فرد طناب دار در این صحنه بود. یکیدوجا سایه این طناب دار در بازی بازیگران یک تصاویر خوبی را ایجاد میکرد که اگر اندکی دقت شود میشود تابلوهای جذابتری گرفت. حرکتها و بازیها خیلی خوب بود چیزی که برای من خیلی جالب بود تماشاگر، لحظهبهلحظه با بازیگر جلو میرفت و این خیلی خوب بود من حتی صدای نفس تماشاگر را هم حس میکردم و از این بابت میتوانم به گروه تبریک بگویم.
وی ابراز داشت: امیدوارم گروه نمایش «دوازده خشمگین» این باهم بودن را ادامه دهند چراکه این تجربهها میتواند به اجراهای خیلی موفقتر و جذابتر و تلاش مستمر تبدیلشده و نتیجهبخش باشد. برای افراد گروه، همچنین برای کارگردان نمایش «دوازده خشمگین» آرزوی موفقیت دارم.
یعقوبزاده گفت: اتفاقاً ذکاوتی در نمایش «دوازده خشمگین» میبینم؛ دقیقاً کسایی که در قالب نقش زن، بازی میکنند اندکی ازنظر لطافت، شکاکیت و دقت نظر رادارند؛ وقتی میبینم یکزن شروع به اعتراض میکند معمولاً خانمها جزئینگر هستند آقایان کلینگر حالا قانون صددرصد این نیست ولی همین نکته باعث میشود ما حق بدهیم که یک زن اولین سؤال را مطرح کند بهطور مثال، آن خانمی که عینک داشت خیلی خوب از این فضا استفاده کرد یا آن خانمی که میگفت من خودم بچه جنوب شهر هستم، جنس دیالوگها را به سویی که زن بودن بود، برده بود.
منبع: خبرگزاری فارس