در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
با توجه به راهپیمایی مناسبتی جمعه ۳۰ شهریور در محدوده مرکز شهر، لطفا حتما در زمانبندی حضور خود برای تماشای برنامه‌های هنری، تمهیدات لازم را در نظر بگیرید.
تیوال تئاتر | اخبار | سعی کردم نقش را از ابتدا بازسازی کنم/ گروه خوب «خیلی زود عادت می‌کنیم»
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 01:20:29
نمایش خیلی زود عادت میکنیم | سعی کردم نقش را از ابتدا بازسازی کنم/ گروه خوب «خیلی زود عادت می‌کنیم» | عکس

هوشمند هنرکار درباره نقش خود در نمایش «خیلی زود عادت می‌کنیم» گفت: نقش ناصر ویژگی‌هایی در متن داشت و البته ویژگی‌هایی هم از سوی کارگردان برای آن تعریف شد که در پرداخت شخصیت به بازیگر کمک می‌کرد. اما من سعی کردم تا نقش را از ابتدا بازسازی کنم و در این بازسازی با گروه بده بستانی شکل گرفت که خوشبختانه تاکنون از نظر مخاطبان موفق بوده است. هوشمند هنرکار نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر این روزها با حضور در نمایش «خیلی زود عادت می‌کنیم» به نویسندگی وحید جباری با کارگردانی پرستو کرمی در کارگاه نمایش تئاترشهر میزبان مخاطبان است.
هنرکار در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر صبا درباره دلایل حضورش در یک اثر نمایشی گفت: نمایشنامه‌، نقش، کارگردان، گروه و عوامل یک پروژه هنری نقش موثر و پررنگی در همراهی یا نبود همراهی‌ام در روند انتخاب یک نقش برعهده دارند. او ادامه داد: خوشبختانه یکی از انگیزه‌های اصلی من برای حضور در نمایش «خیلی زود عادت می‌کنیم» گروه خوبی بود که توسط خانم کرمی کارگردان کار که از دوستان و همکاران قدمی من هستند؛ انتخاب شده بود.
این بازیگر افزود: خود متن در ابتدای کار برای من جذابیت چندانی نداشت و چنگی به دل نمی‌زد. اما همیشه بر این باور بودم که قطعا پتانسیل‌های گروه می‌تواند متن را جذاب کند و خوشبختانه در اجرا این پتانسیل‌ها به خوبی به نمایش گذاشته شد.
هنرکار بیان کرد: نقش ناصر ویژگی‌هایی در متن داشت و البته ویژگی‌هایی هم از سوی کارگردان برای آن تعریف شد که در پرداخت شخصیت به بازیگر کمک می‌کرد. اما من سعی کردم تا نقش را از ابتدا بازسازی کنم و در این بازسازی با گروه بده بستانی شکل گرفت که خوشبختانه تاکنون از نظر مخاطبان موفق بوده است.
او ادامه داد: از نظر من می‌توان از دو نگاه بیرونی و درونی به نقش ناصر نگاه کرد. از نگاه بیرونی به نظرم این شخصیت بخش سوررئالی دارد که می‌تواند در وجود تک تک ما دیده شود. بخشی که می‌تواند تمام ابعاد واقعی یک شخصیت را زیر سوال می‌برد. از نظر درونی هم همواره صداهایی در گوش ناصر می‌پیچد که او را مضطرب و نگران می‌کند. این هنرمند درباره اشتراک تجربیاتش به عنوان بازیگر و کارگردان در تئاتر با گروه‌های نمایشی پاسخ داد: هنرمندان زمانی که در یک کار مشارکت می‌کنند با تمام دانش، دانایی و استعدادهای خود وارد کار می‌شوند. من هم زمانی که وارد یک کار می‌شوم نمی‌توانم دغدغه‌های خود را دور کنم و در بسیاری از موارد با کمک از تجربه قبلی سعی می‌کنم طراحی تازه‌ای داشته باشم اما زمانی که به عنوان یک بازیگر وارد پروژه می‌شوم به خودم اجازه دخالت در کار کارگردان را نمی‌دهم.
هوشمند هنرکار در پایان بیان کرد: این کارگردان است که باید هدایتگر باشد و کار خود را انجام دهد. البته اگر کارگردان پذیرای پیشنهادات ونظرات باشد دریغ نخواهم کرد و حتما با تعامل و گفت‌وگو می‌پردازم. گاهی اوقات هم حس می‌کنی کارگردان اجازه نمی‌دهد به او نزدیک شوی یا درباره برخی نکات به او پیشنهاد یا تذکر بدهی.

درباره نمایش خیلی زود عادت میکنیم
۲۱ تیر ۱۴۰۳